Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Template
Avaliadores
Indexadores
Equipe Editorial
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 11, N. 21 (2016): Dossiê Educação e Contemporaneidade
Vol. 11, N. 21 (2016): Dossiê Educação e Contemporaneidade
Published:
04-08-2016
Páginas Iniciais
EDITORIAL
Carmen Célia Barradas Correia Bastos, Fábio Lopes Alves
PDF (Português (Brasil))
Dossiê: Educação e Contemporaneidade
APRESENTAÇÃO DOSSIÊ EDUCAÇÃO E CONTEMPORANEIDADE
Michel Maffesoli, Eduardo Portanova Barros, Luzia Batista de Oliveira, Tânia Maria Rechia Schroeder
PDF (Português (Brasil))
POSMODERNIDAD Y EDUCACIÓN: HACIA UNA PEDAGOGÍA DEL IMAGINARIO
Daniel Gutiérrez-Martínez
PDF (Português (Brasil))
L’ÉDUCATION INITIATIQUE: TRADITION, MODERNITÉ ET POSTMODERNITÉ
Denis Jeffrey
PDF (Português (Brasil))
THE CONTRIBUTION OF GILBERT DURAND WORK FOR EDUCATION: CONCEPTS AND DERIVATIONS TO AN IMAGINARY OF PEDAGOGY
Maria Cecília Sanchez Teixeira
PDF (Português (Brasil))
SCHOOL AS SOCIAL INSTITUTION IMAGINARY: CONTEMPORARY CHALLENGES OF EDUCATION
Monique da Silva, Valeska Fortes de Oliveira
PDF (Português (Brasil))
FRACTAIS DA ANORMALIDADE SOB A ÓTICA DO ORDENAMENTO EDUCACIONAL NORMATIVO EM MICHEL FOUCAULT
Eduardo Portanova Barros, Roselandia Maria Serra Verde Coelho Rocha
PDF (Português (Brasil))
LANGUAGE AS A PROPOSAL FOR EPISTEMOLOGICAL AND METHODOLOGICAL CHANGES IN CONTEMPORARY AL
Ricardo Régis de Almeida, Barbra do Rosário Sabota Silva, Maria Eugênia Curado
PDF (Português (Brasil))
CHALLENGES AND POSSIBILITIES FOR THE CONTEMPORARY SCHOOL: FROM THE BLACKBOARD TO THE DIGITAL WORLD
Aline Diesel, Suzana Feldens Schwertner, Marli Teresinha Quartieri, Silvana Neumann Martins
"I FEEL LIKE I CAN BE ANYTHING WITH YOU": A METAPHOR ABOUT "HER"
Mariana Rost, Eduardo Portanova Barros
PDF (Português (Brasil))
EXPRESSIVIDADES ESTÉTICAS E VESTÍGIOS FORMATIVOS: ANOTAÇÕES PARA UMA EDUCAÇÃO CRÍTICA CONTEMPORÂNEA
Alex sander da Silva, Christian Muleka Mwewa
PDF (Português (Brasil))
Artigos e Ensaios
TEACHING TRAINING IN A PERSPECTIVE ONILATERAL: ELEMENTS FOR A REFLECTION
Gustavo Pereira Pessoa, Fernanda de Jesus Costa
PDF (Português (Brasil))
THE TRAJECTORY OF FORMATION AN UNDERGRADUATE: SCHOOL FIELD TO PIBID
Fabrício Oliveira da Silva, Jane Adriana Vasconcelos Pacheco Rios
PDF (Português (Brasil))
EDUCATIONAL POLICY, THEORY AND PRACTICE OF TRAINING ON SCHOOL MANAGEMENT
Lucrécia Stringhetta Mello, Anízia Aparecida Nunes Luz
PDF (Português (Brasil))
THE IMPORTANCE OF PRACTICUM ACCORDING TO BIOLOGIAL SCIENCES STUDENTS: A STUDY ABOUT THE STUDENTS OF A PUBLIC UNIVERSITY IN MINAS GERAIS
Ricardo Ribeiro Martins, Fernada de Jesus Costa, Aline Alves Estevam Gomes, Jeniffer Almeida Simplício
PDF (Português (Brasil))
CONTINUING TRAINING EDUCATION OF MATHEMATICS TEACHER IN BASIC MATHEMATICAL MODELING: EDUCATION OPPORTUNITIES FOR DISTANCE ONLINE VIA MOODLE SOFTWARE
Carlos Roberto Ferreira, Dionísio Burak
PDF (Português (Brasil))
JUAN MANTOVANI AND TEIXEIRA: NEW SCHOOL INTELLECTUAL IN BRAZIL AND ARGENTINA
Maria Cristina Nunes Cabral, Lívia Diana Rocha Magalhães
PDF (Português (Brasil))
PIBID: CONTINUING EDUCATION FOR PHYSICAL EDUCATION TEACHERS
Cristian Leandro Lopes da Rosa, Elizara Carolina Marin
PDF (Português (Brasil))
THE EDUCATIONAL POLICIES, CAREER PATHS AND REMUNERATION TEACHING SERVICE: “Brazil, Educator Homeland” in discussion
Maria Eunice França Volsi, Jani Alves da Silva Moreira, Gislaine Aparecida Valadares de Godoy
PDF (Português (Brasil))
NEW TECHNOLOGIES AND EDUCATION: AN ANALYSIS OF INTERNET INFLUENCE IN THE LEARNING OF STUDENTS OF BASIC EDUCATION
Eliza Adriana Sheuer Nantes, Antonio Lemes Guerra Junior, Ednéia de Cássia Santos Pinho, Juliana Fogaça Sanches Simm
PDF (Português (Brasil))
INTERDISCIPLINARITY IN NATURE SCIENCE EDUCATION: THE SHOW INTERDISCIPLINARY AND TECHNOLOGIES IN SCHOOL STATE EDUCATION OF MEDIUM BARÃO DE ACEGUÁ (RS)
Hélen Giorgis Santos, Dulce Mari Silva Voss
PDF (Português (Brasil))
THE MANIFEST OF THE PIONEERS OF THE NEW EDUCATION IN 1932: RELATION BETWEEN KNOWLEDGE, INDIVIDUAL AND SOCIETY
Maria Inalva Galter, Claudinei Magno Magre Mendes, Conceição Solange Bution Perin
PDF (Português (Brasil))
A CRÍTICA AO MARXISMO POR PARTE DOS OPOSITORES DA “IDEOLOGIA DE GÊNERO”
José Luis Derisso
PDF (Português (Brasil))
THE CULTURAL RELATIVISM OF SOCIAL NETWORKS: REVISITING MCLUHAN AND THE CRISIS OF PARADIGMS
Eduardo Portanova Barros, Lenoir Hoeckesfeld, Christine Rondon Teixeira
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
SOBRE CULTURA EMOTIVA E MORALIDADE NOS PROCESSOS COTIDIANOS DE RESOLUÇÃO DE CONFLITOS EM UM BAIRRO POPULAR: RESENHA DE UMA REFLEXÃO ETNOGRÁFICA
Raoni Borges Barbosa
PDF (Português (Brasil))
Keywords
state of knowledge
school
digital technologies
child education
krahô schools
university
welcoming
internationalization
refuge
motivation;
playfulness
inclusion
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Italiano
Українська
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most Read
A CONTAÇÃO DE HISTÓRIAS COMO ESTRATÉGIA PEDAGÓGICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E ENSINO FUNDAMENTAL
99356
A EXPRESSAO FACIAL É PARTE INTEGRANTE DA LÍNGUA DE SINAIS - LIBRAS COMO L2
17299
FILOSOFIA DA EDUCAÇÃO: IMPLICAÇÕES E IMPACTOS NA PEDAGOGIA
15446
EDUCAÇÃO DOS SURDOS: ESCOLA INCLUSIVA VERSUS ESCOLA BILÍNGUE
14482
A PEDAGOGIA COMO CIÊNCIA DA EDUCAÇÃO: REFLEXÕES EPISTEMOLÓGICAS E CONTRIBUIÇÕES NA FORMAÇÃO DOCENTE
13752
A ATUAÇÃO DA EQUIPE PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO CONTINUADA DO PROFESSOR EM SERVIÇO: A VISÃO DE PROFESSORES
13170
PENSAMENTO DE JOHN LOCKE SOBRE EDUCAÇÃO
12841
REUVEN FEUERSTEIN: “EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM MEDIADA: UM SALTO PARA A MODIFICABILIDADE COGNITIVA ESTRUTURAL”
10379
ENTRE AS IDEIAS PEDAGÓGICAS E AS PRÁTICAS EDUCACIONAIS
10355
INCLUSÃO E INTERAÇÃO: PESQUISA SOBRE ATUAÇÃO DO PROFESSOR DE EDUCAÇÃO ESPECIAL EM BIDOCÊNCIA
9813