Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Template
Avaliadores
Indexadores
Equipe Editorial
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 11, N. 23 (2016) Dossiê: Estado, Sociedade e Educação Profissional no Brasil: desafios e perspectivas
Vol. 11, N. 23 (2016) Dossiê: Estado, Sociedade e Educação Profissional no Brasil: desafios e perspectivas
Ahead of print
Published:
02-03-2017
Páginas Iniciais
EDITORIAL
Fábio Lopes Alves, Carmen Célia Barradas Correia Bastos
PDF (Português (Brasil))
Artigos e Ensaios
THE SEDUCTIONS OF LUDIC IN MATHEMATICS EDUCATION: MANUFACTURING THE CONTEMPORARY SUBJECT
Alice Stephanie Tapia Sartori, Claudia Glavam Duarte
PDF (Português (Brasil))
MIGRAÇÃO E HÁBITOS ALIMENTARES EM AMBIENTES EDUCACIONAIS: O CASO DA TRÍPLICE-FRONTEIRA
Anaxsuell Fernando Silva, Danielli Pasquali
PDF (Português (Brasil))
Teacher education from the perspective of interdisciplinarity
Fabrício Oliveira da Silva, André Luiz Gaspari Madureira
PDF (Português (Brasil))
PROFESSIONAL IDENTITY CONSTITUION OF LICENCIATURE STUDENTS WITH STUDENTSHIP FROM THE INSTITUTIONAL PROGRAM OF INTRODUCTION TO TEACHING: A STUDY ON UNEMAT – JUARA CAMPUS
Albina Pereira de Pinho Silva, Leandra Ines Seganfredo Santos, Priscila Marengo Segrillo
PDF (Português (Brasil))
Means of communication and school in contemporaneity: conflicts and possible dialogues
Jucieude Lucena Evangelista, Paiva Maria Soberana, Souza Karlla Christine Araújo, Fonseca Ailton Siqueira de Sousa
PDF (Português (Brasil))
INITIAL FORMATIVE PROCESSES AND NECESSARY KNOWLEDGE FOR TEACHING CHILDREN: THE ROLE OF SUPERVISED TRAINEE PROGRAM
Dulcinéia Beirigo de Souza, Silvia Adriana Rodrigues, Alberto Albuquerque Gomes
PDF (Português (Brasil))
LEARNING PROBLEMS AND DISORDERS: DEFINITIONS AND DETERMINANTS
Maria Ester Rodrigues
PDF (Português (Brasil))
DOSSIÊ: ESTADO, SOCIEDADE E EDUCAÇÃO PROFISSIONAL NO BRASIL: DESAFIOS E PERSPECTIVAS PARA O SÉCULO XXII
DEPENDÊNCIA ESTRUTURAL E PRECARIEDADE LABORAL NA AMÉRICA LATINA DURANTE O NEOLIBERALISMO SELVAGEM
Adrián Sotelo Valencia
PDF (Português (Brasil))
ESTADO, SOCIEDADE E EDUCAÇÃO PROFISSIONAL NO BRASIL: DESAFIOS E PERSPECTIVAS PARA O SÉCULO XXI
Eraldo Leme Batista, Isaura Monica Zanardini, João Carlos da Silva, Angela Mara de Barros Lara
PDF (Português (Brasil))
THEORETICAL ELEMENTS ABOUT THE PROLETARIANIZATION PROCESS OF TEACHERS FROM AN EMPIRICAL RESEARCH
Ricardo Martín Donaire
PDF (Português (Brasil))
THE IMPLEMENTATION OF INTEGRATED TECHNICAL COURSES BY THE FEDERAL INSTITUTE OF EDUCATION, SCIENCE AND TECHNOLOGY OF PARANÁ/BR
Celso João Ferretti
PDF (Português (Brasil))
SOCIOECONOMIC ASPECTS OF EDUCATIONAL POLICIES IN BRAZIL
Roberto Antonio Deitos, João Batista Zanardini, Isaura Monica Souza Zanardini
PDF (Português (Brasil))
PROFESSIONAL EDUCATION, DIVISION OF LABOR AND CIVIL CONSTRUCTION WORKERS
Ana Elizabeth Santos Alves, Miriam Cléa Coelho Almeida
PDF (Português (Brasil))
THE INTRINSIC RELATIONSHIP BETWEEN THE CAPITALIST STATE AND SOCIAL POLICIES
Daiane A. R. Becker, Edaguimar Orquizas Viriato
PDF (Português (Brasil))
NOTES ON PROFESSIONAL EDUCATION IN BRAZIL: 1930 to 1940
Eraldo Leme Batista, João Carlos da Silva
PDF (Português (Brasil))
THE PROFESSIONAL HIGH SCHOOL EDUCATION AT THE FEDERAL INSTITUTE OF SÃO PAULO: IMPLANTATION OF POLICY FOR INTEGRATION OR DISINTEGRATION?
Cíntia Magno Brazorotto, Selma Venco
PDF (Português (Brasil))
O CURRÍCULO NA PERSPECTIVA DE CLASSE: DESAFIOS E POSSIBILIDADES PARA A EDUCAÇÃO PROFISSIONAL
Marise Ramos
PDF (Português (Brasil))
THE FEDERAL INSTITUTES OF EDUCATION, SCIENCE AND TECHNOLOGY: REASONS FOR THEIR CONSTITUTION FOR SCIENCE AND TECHNOLOGY RESEARCH
Marcos Aurelio Schwede, Domingos Leite Lima Filho
PDF (Português (Brasil))
STILL ON THE CONCEPTION OF TECHNOLOGICAL EDUCATION: CONVERGENCE OF THE POLICY OF SCIENCE, TECHNOLOGY AND INNOVATION AND POLICY OF EDUCATION
Zuleide S. Silveira
PDF (Português (Brasil))
Keywords
state of knowledge
school
digital technologies
child education
krahô schools
university
welcoming
refuge
motivation;
university incubator
playfulness
hospital pedagogy
inclusion
identity.
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Italiano
Українська
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most Read
A CONTAÇÃO DE HISTÓRIAS COMO ESTRATÉGIA PEDAGÓGICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL E ENSINO FUNDAMENTAL
99326
A EXPRESSAO FACIAL É PARTE INTEGRANTE DA LÍNGUA DE SINAIS - LIBRAS COMO L2
17296
FILOSOFIA DA EDUCAÇÃO: IMPLICAÇÕES E IMPACTOS NA PEDAGOGIA
15335
EDUCAÇÃO DOS SURDOS: ESCOLA INCLUSIVA VERSUS ESCOLA BILÍNGUE
14473
A PEDAGOGIA COMO CIÊNCIA DA EDUCAÇÃO: REFLEXÕES EPISTEMOLÓGICAS E CONTRIBUIÇÕES NA FORMAÇÃO DOCENTE
13747
A ATUAÇÃO DA EQUIPE PEDAGÓGICA NA FORMAÇÃO CONTINUADA DO PROFESSOR EM SERVIÇO: A VISÃO DE PROFESSORES
13170
PENSAMENTO DE JOHN LOCKE SOBRE EDUCAÇÃO
12822
REUVEN FEUERSTEIN: “EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM MEDIADA: UM SALTO PARA A MODIFICABILIDADE COGNITIVA ESTRUTURAL”
10373
ENTRE AS IDEIAS PEDAGÓGICAS E AS PRÁTICAS EDUCACIONAIS
10354
INCLUSÃO E INTERAÇÃO: PESQUISA SOBRE ATUAÇÃO DO PROFESSOR DE EDUCAÇÃO ESPECIAL EM BIDOCÊNCIA
9794