https://ejournal.uki.ac.id/
https://jurnal.harapan.ac.id/bkep/
https://murninetsv2.planmalaysia.gov.my/
https://ejurnal.unima.ac.id/
Vol. 12 No. 22 (2018) | Temas & Matizes
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Template
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 22 (2018)
Vol. 12 No. 22 (2018)
Published:
22-07-2018
Apresentação
Apresentação da 22ª edição da revista Temas & Matizes
Márcia Regina Ristow, Higor Miranda Cavalcante
1-2
PDF (Português (Brasil))
Dossiê: Práticas educativas e de ensino: reflexões sobre os avanços e desafios da formação docente
Teachers training courses meeting: a possible way for integrating university teacher training courses
Vanessa Lucena Camargo de Almeida Klaus, Elis Maria Teixeira Palma Priotto, Joceli de Fátima Arruda Souza, Mariangela Garcia Lunardelli, Delfina Cristina Paizan
3-13
PDF (Português (Brasil))
Teaching practices and curricular guidelines: achievements and objectives of the practical learning activities to the teacher training
Vanessa Lucena Camargo de Almeida Klaus, Alessandra Regina Ribeiro Honório
14-23
PDF (Português (Brasil))
The teacher as an intellectual of praxis: challenges faced by teachers
Eder Cristiano de Souza
24-35
PDF (Português (Brasil))
Meritocracy in brazilian school education
Karine da Silva Soares, Alexandra Vanessa de Moura Baczinski
36-50
PDF (Português (Brasil))
Supervised Internship: what are the educational practices?
Márcia Regina Ristow, José Carlos dos Santos
51-68
PDF (Português (Brasil))
Teachers formation policies: Experiences and challenges of PIBID and Residência Pedagógica in the eduacational practices
Olga Maria Schimidt Ritter, Rosana Franzen Leite
69-74
PDF (Português (Brasil))
Educação
Comics in literacy processes: what strategies do children use to understand them?
Márcia Antônia Dias Catunda
75-85
PDF (Português (Brasil))
Keywords
chatgpt
teachers;
sciences
phet platform
masses and springs
rigidity
borders
evolutionism
teacher formation
tdic
continuing education
child education
politics.
innovation.
epistemology
mipymes
the raia
pibid
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Português (Brasil)
Most Read
A educação infantil no contexto das discussões da Base Nacional Comum Curricular
12178
PARTICULARIDADES DA “QUESTÃO SOCIAL” NO BRASIL: Elementos para o debate
11402
Algumas representações de ciência na BNCC – Base Nacional Comum Curricular: área de Ciências da Natureza
9282
A meritocracia na educação escolar brasileira
7495
Avaliação em larga escala e BNCC: estratégias para o gerencialismo na educação
3476
Representações da brasilidade:o corpo como símbolo para o modernismo e para o varguismo (1920-1945)
2961
O EVOLUCIONISMO COMO PRINCÍPIO ORGANIZADOR DA BIOLOGIA
2869
BIOPOLÍTICA Y GUBERNAMENTALIDAD
2833
Reforma do ensino médio e tendências para formação e/ou carreira docente
2405
O Brasil como potência regional e a importância estratégica da América do Sul na sua política exterior
2380