Physical education and environmental education: interdisciplinarity as an example of learning
DOI:
https://doi.org/10.36453/cefe.2003.v5.i9.p129Keywords:
Physical Education, Environmental Education, InterdisciplinarityAbstract
The project "Interdisciplinarity as an Example of Learning" combined Physical Education and Environmental Education to promote health and environmental awareness. Conducted with 70 students and their parents at Professor Henrique Brod Municipal School, Toledo-PR, it included lectures and walks to the São Francisco River. The methodology involved stretching exercises, environmental observation, and discussions about pollution impacts. Participants learned that physical activities do not require high costs and that sustainable practices benefit both health and the environment. It concludes that interdisciplinary integration enhances environmental and physical education, reinforcing the importance of individual roles in the ecosystem.
Downloads
References
DARTEL, D. F. Caminhada – Teoria e Prática. Rio de Janeiro: Sprint, 1998.
FREIRE, J. B. Educação de Corpo Inteiro – Teoria e Prática da Educação Física. São Paulo, 1987.
KAGEYANA, P. Y; GANDARA, F. B. Mata Ciliares – conservação e preservação, p. 249.
TANNER, T. T. Educação Ambiental. São Paulo: EDUSP, 1974.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2003 Direitos Autorais Partilhados

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Os direitos autorais permitem descarregar, compartilhar, copiar, distribuir, adaptar, transformar, exibir, reproduzir a totalidade ou partes do artigo para qualquer propósito legal, desde que não tenha fins lucrativos e seja citada a fonte.
Informamos que todo o conteúdo do texto publicado, e dos seus possíveis erros ortográficos e gramaticais, é de inteira responsabilidade de seus autores, não cabendo ao Caderno de Educação Física e Esporte, ou aos nossos Avaliadores Ad Hoc, por qualquer implicação legal ou por eventual negligência à língua portuguesa ou à estrangeira.