The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education

Authors

  • Vitor Hugo Marani Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
  • Leticia Furlan de Lima Prates Faculdade Metropolitana de Maringá (Unifamma), Maringá
  • Silvia Pavesi Sborquia Universidade Estadual de Londrina (UEL), Londrina

DOI:

https://doi.org/10.36453/2318-5104.2018.v16.n2.p101

Keywords:

Dance, Production of knowledge, Physical Education

Abstract

This study investigated the production of knowledge in contemporary dance in Brazilian physical education journals in order to problematize how this body language is treated in this area of knowledge. The study presents a research of a bibliographic character and a quati-qualitative approach, with a cut-off for the scientific dissemination of this subject together with twelve Brazilian physical education journals, classified in WebQualis (2017), between strata A2 and B2. From the investigation, thirteen articles were found, among them seven published in stratum A2, and six stratum B2. From the thematic analysis, three categories were identified: creative-pedagogical foundations; spectacle analysis; and, gender studies; which contributed to the understanding of the production of knowledge in contemporary dance from the cut made.

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Author Biographies

Vitor Hugo Marani, Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)

Professor Assistente do curso de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT/CUA). Estudante de Doutorado em Educação Física do PPGEF-UEM-UEL. Membro do Grupo de Pesquisa Gestualidade, Ludicidade e Cultura (GESLUC/UEL/DEF/CNPq).

Leticia Furlan de Lima Prates, Faculdade Metropolitana de Maringá (Unifamma), Maringá

Especialista em Dança (UNIFAMMA) e licenciada em Educação Física (UNINGÁ).

Silvia Pavesi Sborquia, Universidade Estadual de Londrina (UEL), Londrina

Doutora em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas. Docente do Departamento de Educação Física, Centro de Educação Física e Esportes, Universidade Estadual de Londrina. Líder do Grupo de Pesquisa Gestualidade, Ludicidade e Cultura (GESLUC/UEL/DEF/CNPq).

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Published

04-12-2018

How to Cite

MARANI, V. H.; PRATES, L. F. de L.; SBORQUIA, S. P. The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education. Caderno de Educação Física e Esporte, Marechal Cândido Rondon, v. 16, n. 2, p. 101–112, 2018. DOI: 10.36453/2318-5104.2018.v16.n2.p101. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/18990. Acesso em: 30 jun. 2024.