How children learn from the perspective of psychomotor education
DOI:
https://doi.org/10.36453/cefe.v2.n2.2000.p11Keywords:
Child, Teaching, Psychomotor EducationAbstract
This text demonstrates that the teaching/learning methodology proposed by Psychomotor Education for children remains one of the best in the field of Physical Education, as it meets their needs and characteristics. Through a bibliographic study, it is shown that the language children understand is that of action on the world, not abstract or verbal language. Additionally, the study highlights potential problems that may arise if children fail to adequately develop body awareness.
Downloads
References
DE MEUR, A.; STAES, L. Psicomotricidade. São Paulo: Manole, 1984.
FONSECA, V. Psicomotricidade. São Paulo: Martins Fontes, 1983.
GONÇALVES, M. A. S. Sentir, pensar, agir. Campinas: Papirus, 1994.
LE BOULCH, J. Educação Psicomotora. Porto Alegre: Artes Médicas, 1987.
MANUEL SÉRGIO. Educação Motora: o ramo pedagógico da ciência da motricidade humana. In: Pensando a Educação Motora. Adeimir De Marco (org.). Campinas: Papirus, 1995.
MEINEL, K. Motricidade I. Rio de Janeiro: Ao Livro Técnico, 1984.
MELLO, A. M. Psicomotricidade, Educação Física, Jogos Infantis. São Paulo: Ibrasa, 1989.
VAYER, P. A criança diante do mundo. Porto Alegre: Artes Médicas, 1986.
WEINECK, J. Biologia do esporte. São Paulo: Manole, 1991
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 Direitos Autorais Partilhados

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Os direitos autorais permitem descarregar, compartilhar, copiar, distribuir, adaptar, transformar, exibir, reproduzir a totalidade ou partes do artigo para qualquer propósito legal, desde que não tenha fins lucrativos e seja citada a fonte.
Informamos que todo o conteúdo do texto publicado, e dos seus possíveis erros ortográficos e gramaticais, é de inteira responsabilidade de seus autores, não cabendo ao Caderno de Educação Física e Esporte, ou aos nossos Avaliadores Ad Hoc, por qualquer implicação legal ou por eventual negligência à língua portuguesa ou à estrangeira.