INTERDISCIPLINARITY IN EDUCATION: THE HUMAN SCIENCES AND TRAINING OF SUBJECT
DOI:
https://doi.org/10.48075/revistacsp.v16i30.13716Keywords:
Formação de Professores. Ciências Humanas, Interdisciplinaridade, Sujeito.Abstract
This study intended to discuss about the constitution of science and its main methodological issues, taking into consideration the historicity of the constitution of Human Sciences as field of knowledge responsible for the studies about society and its elements that makes possible the formation of individuals who are subjects (leading figure; relevant) social. To that was taken into account the relevance of Interdisciplinarity as a key element in the formation of the subject, understood as the one able to exercise citizenship, bearer of a critical and autonomous vision. To this end, have been conducted bibliographical surveys with the purpose to base the proposed discussions, besides analysis of training curriculum materials and some specific laws. By means of the built reflections, it is clear that there is a lack of debate in education about the applicability of a study which is interdisciplinary and very difficult to understand this in the teaching practice. The interdisciplinary manifest in order to approximate to the objectives of background in Human Sciences, in the school context, jointly to the others knowledge fields, aiming at the understanding the social roles of the subject and this in relation to the environment.
Downloads
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.