NORMAS ÉTICAS – DISCIPLINARES DA PROFISSÃO CONTÁBIL: UMA INVESTIGAÇÃO DA PERCEPÇÃO DOS ACADÊMICOS EM CIÊNCIAS CONTÁBEIS DE UBERLÂNDIA
DOI:
https://doi.org/10.48075/revistacsp.v14i27.10541Abstract
The accounting professional, over the years, has received criticism due to his behavior to ethical dilemmas and sometimes the counter is labeled as a worker who is not concerned with the ethical precepts. Opposite these facts, we can highlight the importance of students having the Accounting curriculum discipline of Ethics and interdisciplinary discussions on the topic. The present study aimed to identify the perception of students of Accounting institutions of higher education in Uberlândia about the ethical and disciplinary rules governing the accounting profession. This research is characterized as descriptive and data collection was conducted through a questionnaire and data were treated in a qualitative manner. The sample consisted of 284 students linked to four institutions of higher education. Among the findings, highlights the deficiency of the approach to ethical and disciplinary throughout the course of Accounting standards, although the study demonstrate that the knowledge of students about the issue is reasonable. Can highlight the students' perception of the importance of ethical standards and their use for the exercise of the accounting profession. It appears to the research that students have superficial knowledge regarding ethical and disciplinary standards, emphasizing greater impairment on the recognition of professional independence, the principle established by the Code of Professional Ethics, as well as to the penalty applicable to violations.Downloads
Downloads
Published
11-12-2015
How to Cite
SILVA, C. N.; REINA, D. R. M.; DA SILVA, S. F.; REINA, D. NORMAS ÉTICAS – DISCIPLINARES DA PROFISSÃO CONTÁBIL: UMA INVESTIGAÇÃO DA PERCEPÇÃO DOS ACADÊMICOS EM CIÊNCIAS CONTÁBEIS DE UBERLÂNDIA. Revista Ciências Sociais em Perspectiva, [S. l.], v. 14, n. 27, p. 178–201, 2015. DOI: 10.48075/revistacsp.v14i27.10541. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/ccsaemperspectiva/article/view/10541. Acesso em: 13 aug. 2025.
Issue
Section
Artigos
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.