ENTREPRENEURIAL SCHOOL MANAGEMENT: SOME EVIDENCE
DOI:
https://doi.org/10.48075/revistacsp.v17i32.16242Keywords:
Empreendedorismo. Gestão Escola Pública. Escola Pública. Gestor EscolarAbstract
The purpose of this paper is to discuss some theoretical propositions that seek to understand how the term entrepreneurship is being discussed in the school context. Thus, it is argued that, based on the behavioral approach - Characteristics of Entrepreneurial Behavior (CCEs) - there is an "entrepreneurial school management", evidenced through proactive attitudes of managers and identified through the combination of characteristics such as "innovation" and "persuasion". In this study, a bibliographic research was carried out, having as procedures a systematic survey in four databases and a categorization of the selected materials. The text emphasizes that even within the limiting factors of public school management, such as the normative framework and the administrative difficulties of implementing changes in the guidelines established by the higher hierarchical levels, there is the possibility of applying entrepreneurship in the public school sector; However, such an initiative should be more in a collective and political process than in a set of individual actions.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.