The Contribution of Accounting in the Formation of the Bachelor of Administration
DOI:
https://doi.org/10.48075/revistacsp.v20i39.28458Abstract
The main objective of this study was to analyze the contribution of accounting in the formation of the Bachelor of Administration in Higher Education Institutions that have the Bachelor of Administration course in the classroom modality, in the cities of Cruz Alta, Júlio de Castilhos and Santa Maria. The present work is justified, given that it demonstrates the view of academics of Bachelor's Degree Courses in Administration on the knowledge built through disciplines in the accounting area, verifying their relevance to the administrator's profession, as well as the knowledge of the discipline it is used in making managerial decisions. The methodology is classified as quantitative, descriptive, using the survey method. To this end, the questionnaire was applied to 190 respondents in October 2019. The data were tabulated in an Excel spreadsheet and the statistical analysis model used the Statistical Package for Social Sciences (SPSS) version 2.1. Respondents claim that administrators who have skills in the accounting area will find it easier to identify information that can help in decision making.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.