Financing of Brazilian Higher Education Institutions in a time of crisis
DOI:
https://doi.org/10.48075/revistacsp.v21i40.29041Abstract
Brazilian Higher Education Institutions (HEIs) are financed by public and private resources, however since 2016, the amounts transferred / collected have decreased. Thus, the objective of the work is to identify the way that the crisis caused by the pandemic has impacted the budget of Brazilian Higher Education. To this end, data extracted from information sites of the federal government for the period from 2016 to 2020 were analyzed. The results show that the amounts transferred to the Ministry of Education have little representation in the General Budget of the Union, when compared to other destinations such as payment external debt. The values destined for higher education are more significant than those destined for other segments of education. It is concluded that the budget transferred to federal universities is smaller than the transfers allocated to private HEIs through FIES and ProUni. It is also noted that most of the resources earmarked for higher education refer to the payment of civil servants.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.