Expectations of graduates and undergraduates of an accounting degree and their difficulties entering the job market
DOI:
https://doi.org/10.48075/revistacsp.v22i42.30714Abstract
This study aims to understand what are the expectations and difficulties that students completing the 2020 and 2021 academic years of the Accounting course at a public Higher Education Institution (HEI) in the State of Paraná encounter in entering the job market. Methodologically, this is a research with a qualitative approach where data were collected through a structured questionnaire to graduates of the Accounting course. The study identified that the lack of experience is what has made it difficult for graduates to enter the job market, in addition to pointing out the tax issue as the most difficult topic for starting a career. Still, it was evidenced by the part of the graduates, a low expectation in relation to the remuneration after the conclusion of the course. It is intended to contribute, through the research carried out, with society in general, but specifically with those who intend to study accounting, paying attention to the barriers that are making it difficult for recent graduates to enter the professional area, through the demands of the current scenario of the job market, where the accounting professional is required to have certain knowledge, skills and competences.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.