Effect of leadership style on the relationship between ambiguity, job conflict and budgetary behavior of graduate students in accounting and administration
DOI:
https://doi.org/10.48075/comsus.v9i2.30003Abstract
This study aims to analyze the relationship between leadership style, ambiguity and role conflict with the budget profile of specialization students in Accounting and Administration. Using the hypothetical deductive method, a descriptive research was carried out through a documental study, thus establishing a sample of specialization students in Accounting and Administration. To perform the relationship, the application of Structural Equation Modeling was made through the Python programming language. The results refuted the tested hypotheses, showing that there is no correlation between leadership style, role ambiguity and role conflict with the budget profile, as these relationships were not statistically significant. With regard to practical and social contributions, by highlighting the antecedents of leadership style and its effects in relation to ambiguity, role conflict and budgetary profile, this study contributes to the identification of management practices adopted in the national scenario.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.