RESILIENCE OF UNDERGRADUATE ACCOUNTING TEACHERS IN PANDEMIC TIMES
DOI:
https://doi.org/10.48075/comsus.v9i2.30701Abstract
The objective was to understand the elements of resilience of undergraduate accounting course professors, based on the contextual factors of the COVID-19 pandemic. A qualitative approach was used through interviews based on semi-structured questions with professors of accounting courses located in the North, Northeast, Midwest, Southeast and South regions of Brazil. It was possible to identify the dimensions of resilience such as overcoming, adverse conditions, adaptation, interaction and adversity. It was observed that the professor's reinvention included the characteristics of the resilient professor, of adapting, interacting and surpassing himself in order to be able to meet the expectations of his academics. For this, the professors sought to remain motivated, were creative, persistent and used empathy to help fellow professors in difficulties. As research contributions, learning under adverse conditions can be mentioned, indicating four dimensions that emerged in the study: ability to reinvent, empathy, creativity and persistence
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.