INTERDISCIPLINARITY IN NATURE SCIENCE EDUCATION: THE SHOW INTERDISCIPLINARY AND TECHNOLOGIES IN SCHOOL STATE EDUCATION OF MEDIUM BARÃO DE ACEGUÁ (RS)
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v11i21.14054Keywords:
Interdisciplinaridade, Ciências da Natureza, Currículo, Ensino Médio.Abstract
The text presents some results of a research study that has been conducted at School State Education of Medium Barão de Aceguá, which is located in Aceguá (RS). The research study focuses in the Interdisciplinary Exhibition and its Technologies in which the pedagogical work aims to articulate the knowledge acquired in Chemistry, Physics, Biology and Mathematics. The chosen methodology was the discussion in focal groups which were formed by the third year high school students and the documented analysis of their written texts. This paper focused in understanding the possible links between the knowledge that comprises the Natural Science area and has been triggered through the exhibition and the potential of this work in the construction of interdisciplinary practices that meet the expectations and learning needs of these students. In conclusion the exhibition has enabled the construction of interdisciplinary practices in the Natural Science area in the school context, therefore, through a continuous and collaborative work, it has been created strategies and pedagogical actions that seek to overcome the curriculum organization and the pedagogical work which are marked by the scientific paradigm of modernity that produces the fragmentation of knowledge and practices. In this complex and challenging pedagogical process, the students acts that contributes to the construction of teaching practices and interdisciplinary knowledge are highlightedDownloads
Published
08-06-2016
How to Cite
GIORGIS SANTOS, H.; SILVA VOSS, D. M. INTERDISCIPLINARITY IN NATURE SCIENCE EDUCATION: THE SHOW INTERDISCIPLINARY AND TECHNOLOGIES IN SCHOOL STATE EDUCATION OF MEDIUM BARÃO DE ACEGUÁ (RS). Educere et Educare, [S. l.], v. 11, n. 21, 2016. DOI: 10.17648/educare.v11i21.14054. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/14054. Acesso em: 20 apr. 2025.
Issue
Section
Artigos e Ensaios
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.