GENRE KNOWLEDGE IN THE NEEDS ANALYSIS PROCESS: USING A WRITING ACTIVITY TO ASSESS PRESENT-SITUATION
DOI:
https://doi.org/10.48075/rt.v13i28.14778Keywords:
Genre knowledge, Needs Analysis, academic writing, Computer Science graduate studentsAbstract
The purpose of this paper is to present a perspective to carry out Needs Analysis based on sociorhetoric approach to genre developed by Swales (1990). Our proposal includes a language and a register analysis, in addition to the move analysis proposed by Swales´s theory, in order to suggest a pedagogical methodology to help teachers and course developers develop an English for academic purposes course (EAP). Twenty-three abstracts produced by Brazilian Computer Science graduate students are analyzed. The genre knowledge proved to be an appropriate methodological tool for assessing present situation, regarding the current knowledge of the students on the productions of abstracts in English, which revealed a need for a course focused on the social aspect of academic genres.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.