ACADEMIC LITERACIES: Approaches about wirting in upper education and literacy practice on the critical review genre
DOI:
https://doi.org/10.48075/rt.v13i28.15021Abstract
This work therefore aims to investigate the models of literacy, developed by Lea and Street (1998), which are underlying the four classes, by a Languages Course professor from a private university in the city of São Paulo, about the critical review genre. For analysis, we have focused on transcribed excerpts from those classes, which were obtained through audio recording. Analysis of the corpus reveals and reinforces that – in the academic literacy process – it is natural for the professor to adhere to more than one model of literacy in order to teach a given speech genre, being that a model can come up as more dominant in relation to others. The problem comes up when the dominant literacy pattern does not encompass the singularities of the public served by the teaching institution.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.