SYNTHETIC PROPERTIES AND SEMANTICAL PAPERS OF THE SUBJECT IN PRAYERS WRITTEN BY RESIDENTS/ STUDENT STARLINES
DOI:
https://doi.org/10.48075/rt.v13i30.16251Keywords:
Funcionalismo, sujeito, casos semânticos.Abstract
In a syntactic-semantic view of the sentence based on the argument structure, this article proposes to present a description, in a functionalist perspective, of the syntactic properties and the semantic roles of the subject evidenced in constructions written by student residents of the municipality of Estrela of Alagoas on the subject of the parallel toponymy. As for the methods used, in addition to bibliographical studies, the field research was used for the generation of data through a semi-structured interview and the analyzes were restricted to the syntactic characteristics of the subject and to the thematic cases expressed by the respondents. As a theoretical basis, we used the basal authors Ignácio (2002), Castilho (2010), Neves (1997, 2002, 2011) and Costa (2014). The results showed that, from a syntactic point of view, the subject can be completed or not and presented in a position prior to the verb, being expressed by pronouns or by a noun phrase, and also in an elided manner. Already from the semantic point of view, the subject function expressed the thematic roles of agent, beneficiary, experimenter, causative, origin and objective as arguments of dynamic and non-dynamic verbsDownloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.