THE AUTHORSHIP IN ORAL DISCOURSE IN PORTUGUESE LANGUAGE CLASSES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.48075/rt.v17i42.27277

Keywords:

Oral Discourse, Polysemy, Authorship, Podcasts

Abstract

This article is a part of research developed in the Professional Master’s Degree in Language Teaching at the Federal University of Pampa. With one discursive approach, it analyzes the oral speech production process in the classroom, seeking to understand how French Discourse Analysis concepts work for the production of polysemy, in addition to confronting the notions of oral speech and written speech. To achieve this goal, we analyzed a pedagogical practice developed from the interpretation of a literary text and another of podcast production in order to understand the differences in interpretation and the production of polysemy and authorship in written and oral discourse in the classroom. It was understood that, through favorable conditions of polysemy production, that is, through polemic discourse and with a practice of discursive approach, it was possible for students to produce polysemic discurses through oral discourse and also authorship at a level, both enunciative-discursive as well as discursive.

Author Biographies

Leane Oliveira ARGUELLO, Universidade Federal do Pampa

Mestranda no curso de Mestrado Profissional em Ensino de Línguas da Universidade Federal do Pampa - Campus Bagé. Possui graduação em Letras - Português e Espanhol pela Universidade da Região da Campanha (2008). Atualmente é professora da Escola Estadual de Ensino Fundamental Rivadávia Corrêa. Tem experiência na área de Letras, com ênfase em Letras.

Carolina FERNANDES, Universidade Federal do Pampa

Professora do Curso de Letras e do curso de Mestrado Profissional em Ensino de Línguas da Universidade Federal do Pampa, Doutora em Letras pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul e Mestre em Estudos da Linguagem pela mesma instituição. Líder do Grupo de Pesquisa Estudos Pecheutianos e pesquisadora no grupo Oficinas de AD: conceitos em movimento. Tutora no programa de Educação tutorial, PET-Letras.

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Recebido em 28-04-2021

Revisões requeridas em 07-07-2021

Aceito em 20-07-2021

Published

30-05-2022

How to Cite

ARGUELLO, L. O.; FERNANDES, C. THE AUTHORSHIP IN ORAL DISCOURSE IN PORTUGUESE LANGUAGE CLASSES. Trama, Marechal Cândido Rondon, v. 17, n. 42, p. 102–114, 2022. DOI: 10.48075/rt.v17i42.27277. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/trama/article/view/27277. Acesso em: 17 jul. 2024.