PARA ALÉM DAS “DÍVIDAS” ENTRE UNIVERSIDADE E ESCOLA: O ESTÁGIO COMO ESPAÇO-TEMPO DE FORMAÇÃO DOCENTE EM PARCERIA

Authors

  • Rita de Cássia Grecco dos Santos
  • Rita Melânia Webler Brand
  • Maristani Polidoro Zamperetti

DOI:

https://doi.org/10.48075/rt.v5i10.4422

Keywords:

Formação de Professores, Estágio Curricular Supervisionado, Parceria Universidade e Escola

Abstract

We present a discussion about the Curriculum Supervised Internship in Graduate Courses, generated from the establishment of a possible partnership between the Education Network, problematized some relations between the University and the School, pointing to overcome the historical gap between these institutions and reductionist understanding of stage only as “half of practice.” Thus, we see the stage as a privileged space-time teaching of creation, from our public institutions and trajectories in the approaches between the theoretical and methodological frameworks in which we teach.

Published

01-01-2000

How to Cite

SANTOS, R. de C. G. dos; BRAND, R. M. W.; ZAMPERETTI, M. P. PARA ALÉM DAS “DÍVIDAS” ENTRE UNIVERSIDADE E ESCOLA: O ESTÁGIO COMO ESPAÇO-TEMPO DE FORMAÇÃO DOCENTE EM PARCERIA. Trama, Marechal Cândido Rondon, v. 5, n. 10, p. p.129–143, 2000. DOI: 10.48075/rt.v5i10.4422. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/trama/article/view/4422. Acesso em: 18 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos