IDENTITARY REPRESENTATION IN " LELÊ'S HAIR".
DOI:
https://doi.org/10.48075/rt.v11i21.6811Keywords:
Leitura, Identidade, Literatura Infantil Afro-Brasileira,Abstract
ABSTRACT: This paper aims at reflecting about reader’s and identitary education provided by Children's Literature. Thus, this study will be based on the literary work named as "O cabelo de Lelê" written by Valéria Belém, in 2007. Children's literature, when present in child's life, offers an amount of information and representations, by which the reader can develop new knowledge and values that help in solving life situations. According to Aguiar and Bordini (1993), the full enjoyment of a literary text happens on the aesthetic achievement of meanings, as much the subject reads a literary work, as much he builds images that will intertwine and complete each other - and they can change themselves - supported on verbal and nonverbal clues provided by the writer and in the contents of his consciousness. So, mostly, children's literature contribute to reader’s education, child’s identity and those whose subjects contribute to ethnic and racial issues can also help on encouraging reflections on racial discrimination as well as on giving conceptions of belonging to an African descent child when she sees herself represented there.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.