BIOGRAFIA: DA CONSTRUÇÃO DE UM MODELO DIDÁTICO ÀS CAPACIDADES DE LINGUAGEM ENSINÁVEIS EM SALA DE AULA

Authors

  • Raquel Tiemi Masuda Mareco
  • Gelise Alfena

DOI:

https://doi.org/10.48075/rt.v8i16.6951

Keywords:

Sociointeracionismo discursivo, língua estrangeira, modelo didático.

Abstract

This article aims to offer an analysis of the biography genre and point the language capacities that can be used to make students appropriate this genre in English classes. This study is based on the textual genre perspective of the Sociodiscursive Interactionism, more specifically on Bronckart (2003), Schneuwly & Dolz (2004), Nascimento; Cristovão; Durão (2004), Machado; Cristovão (2006), among others. We hope, with this analysis, to offer necessary information for the English teacher be able to drive students to the true appropriation of the biography genre.

Published

21-08-2012

How to Cite

MASUDA MARECO, R. T.; ALFENA, G. BIOGRAFIA: DA CONSTRUÇÃO DE UM MODELO DIDÁTICO ÀS CAPACIDADES DE LINGUAGEM ENSINÁVEIS EM SALA DE AULA. Trama, Marechal Cândido Rondon, v. 8, n. 16, p. 75–96, 2012. DOI: 10.48075/rt.v8i16.6951. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/trama/article/view/6951. Acesso em: 18 jul. 2024.

Issue

Section

ARTIGO