VIOLÊNCIA NAS ESCOLAS: TESTANDO TEORIAS DE CONTROLE SOCIAL
DOI:
https://doi.org/10.48075/rtc.v19i37.9098Keywords:
Delinquência Escolar, Controle Social, Ligação à Escola, Aprendizagem Social.Abstract
This study intended to contribute to the understanding of that problem underthe optic of the theories of social control. The adopted theoretical frame points to theimportance of the mechanisms of social control in the school atmosphere, mainly related tothe students. The study is based on data collected in Belo Horizonte and Metropolitan Area- Social Losses caused by the “Violence in Schools” / CRISP. The students’ self-reports aboutparticipation or not in school delinquency were the crucial information used for the developmentof an analytical model. The analysis, allowed by that model, points to the relevance ofthe school integration different levels (individual and contextual). Nevertheless, that studydemonstrates a strong influence of the social-demographic characteristics (sex and age) andthe elements of the social relationships among students, such as: connection with the peers,faith in the school normative picture, aspirations and compromising with the academic future,in predicting school delinquencyDownloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.