O DESEMPENHO E AS COTAS: A METODOLOGIA DA TIM NO CASO DA UFSC
DOI:
https://doi.org/10.48075/rtc.v22i43.12642Keywords:
Cotas, Ação Afirmativa, Política Pública, Desempenho Acadêmico.Abstract
The article deals with some of the results of the dissertation completed in Political Sociology at the Federal University of Santa Catarina (UFSC). The text includes the analysis through the Payment Average Rate of the methodology, or TIM, one of the methodologies that the dissertation aims to evaluate the performance of shareholders academics at UFSC. This ratio evaluates student progress in the payment of credits required to graduate. You can see the comparison of the academic performance of different forms of entry after the adoption of affirmative action program at UFSC in 2007 through a methodology never before evaluated at another university. The text, in addition to presenting some results of this methodology applied to UFSC also contextualizes the adoption of the quota policy in this institution. Another interesting aspect of this article is the disclosure of income earned on the similar methodological choice made by researchers at the federal gaucho (Monsma et al, 2013). This is the comparison between those evaluated between 20% worse average scores among those not entering by quotas, with shareholders (30% of total). The comparison between these individuals is justified in some preliminary results in which the value of the sum was favorable to the shareholders, which may indicate a counterpoint to the view that the shareholders bring down the level of the courses. Gender is also included in the analysisDownloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.