DIFERENTES OLHARES PARA OS PROCESSOS DE AQUISIÇÃO DA LINGUAGEM
DOI:
https://doi.org/10.48075/rt.v9i18.8251Keywords:
aquisição, linguagem, sintaxe.Abstract
in this paper we are going to discuss some characteristics of children`s development in syntax during the acquisition process. Our main objective is to verify how this process takes place. That is why we ask how a child learns to talk, but the fact that generates surprise is that the children don’t talk. However, speech is involved in a deep sociocultural process related to the biopsychic development of children. Thus we have studied various literatures about children`s development in syntax. In order to develop the research, we have used information and data from a platform called Childes. Among that data we chose a subject we will call PA that has Portuguese as his/her mother language. We have observed that PA had great progress in a short period and that, besides the limitation of stimulus (fragmented linguistic input), it is visible his/her syntactic evolution. From the analyzes we could infer that language acquisition depends on strategies that children develop or use to comprehend, extract, oppose, group, reproduce, generalize and use in their discourse. Each child reuses, restructures and recreates things according to his/her individual characteristics and capacities.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.