Read, write, act and transform: an introduction to the new literacy studies

Authors

  • Fernanda Tais Brignol Guimarães Centro Universitário Ritter dos Reis - UniRitter Universidade de Caxias do Sul - UCS
Supporting Agencies

Keywords:

New Literacy Studies, reading and writing practices, teaching-learning, Social action and transformation.

Abstract

The e-book Read, write, act and transform: an introduction to new literacy studies, organized by Denise Tamaê Borges Sato, José Ribamar Lopes Batista Júnior and Ricardo de Castro Ribeiro Santos, meets studies developed from workshops held in the 2008 to 2016, by the Experimental Laboratory of Reading and Textual Production and of Laboratory of Mathematical Education of the Technical College of Floriano / UFPI. The work presents texts of different researchers, distributed in two parts. The first part is devoted to the discussion about the theoretical bases of the New Literacy Studies. The second part is intended to the application of the theory through research reports.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Fernanda Tais Brignol Guimarães, Centro Universitário Ritter dos Reis - UniRitter Universidade de Caxias do Sul - UCS

Possui graduação em Letras pela Universidade Federal do Pampa - Unipampa (2012), pós-graduação em nível de Especialização pela mesma universidade (2013). Mestrado em Linguística Aplicada pelo Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade Católica de Pelotas - UCPEL (2015). Atualmente, é doutoranda pelo Programa de Pós-Graduação em Letras Associação Ampla UCS/UniRitter e bolsista do(a) Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPES. Membro do Laboratório de Estudos Avançados de Linguagens - LEAL/UCPel.

References

SATO, Denise Tamaê Borges; BATISTA JÚNIOR, José Ribamar Lopes; SANTOS, Ricardo de Castro Ribeiro (orgs.). Ler, escrever, agir e transformar: uma introdução aos novos estudos do letramento. Recife: Pipa Comunicação, 2016.

Published

29-08-2018

How to Cite

GUIMARÃES, F. T. B. Read, write, act and transform: an introduction to the new literacy studies. Travessias, Cascavel, v. 12, n. 2, p. e19464, 2018. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/19464. Acesso em: 16 jul. 2024.

Issue

Section

RESENHAS