Technology contributions to proof reading: text processors and internet as facilitatings tools

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Keywords:

Proof reading, New technologies, Text processor, Internet.

Abstract

It is known that every professional need to be constantly updating themselves, even after graduation. Proof readers, professionals whose activity is the focus of this research, need to improve and update their knowhow and knowledge in this practice, especially regarding the resources offered by computers and internet, since they tend to facilitate and make their job easier, regardless the text genre in focus (MARCHUSCHI, 2010; XAVIER, 2005). Within that perspective, the aim of the present article is to show how technology can contribute to the proof reader’s tasks. In order to do so, we investigated and elaborated a theoretical review about the resources that technology, mainly the internet, offer to proof reading practice, based on Lévy (1990), Chartier (2002, 2016), Marcuschi & Xavier (2004), Serra (2007) and Santos (2009). We argue that such resources, when used with mastery, are an asset to proof readers.

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Author Biographies

Cleide Inês Wittke, Universidade Federal de Pelotas

Graduação em Português, Inglês e Alemão.

Mestrado em Linguística Aplicada pela UFSM

Doutorado pela PUCRS, em Linguística Aplicada.

Pós-doutorado na em Didática das Línguas pela Universidade de Genebra, Suíça.

Professora associada na graduação e na pós-graduação no Centro de Letras e Comunicação da UFPEL.

Mayara Espindola Lemos, Mestranda na Universidade Federal de Pelotas.

Graduação em Bacharelado em Letras - RRT, pela UFPel

Especialização em Revisão de textos pelo Centro Universtitário Ritter dos Reis.

Mestranda no Pós de Letras - área de linguagem da UFPel

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Published

11-12-2018

How to Cite

WITTKE, C. I.; LEMOS, M. E. Technology contributions to proof reading: text processors and internet as facilitatings tools. Travessias, Cascavel, v. 12, n. 3, p. e20614, 2018. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/20614. Acesso em: 16 jul. 2024.

Issue

Section

LINGUAGEM