Women's representation by beer brands: a semiolinguistic analysis of the video Skol Reposter

Authors

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Keywords:

Discourse analysis, sociodiscursive imaginaries, genre, beer advertising.

Abstract

This work aims to discuss the feminine representation disseminated by Skol in its repositioning campaign. Through a discursive analysis anchored in the precepts of Patrick Charaudeau's Semiolinguistic Theory (2008, 2017) and in the gender discussion notably carried out by Scott (1995), we envisage finding the main sociodiscursive imaginaries about women that would be indicative of a repositioning strategy of this brand. As an object of analysis, we chose the Skol Reposter video, launched by the company on social networks on March 8, 2017. Our analyzes showed that the brand's main concern was to project its image and demonstrate the evolution of its position regarding the female figure rather than guarantee a discussion about the woman's place in society.

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Author Biographies

Tábatha Silva Valentim, Universidade Federal de Viçosa

Bacharela em Comunicação Social / Jornalismo pela Universidade Federal de Viçosa.

Mariana Ramalho Procopio, Universidade Federal de Viçosa

Doutora e Mestre em Estudos Linguísticos pela FALE/UFMG. Professora do Programa de Pós-Graduação em Letras e do Departamento de Comunicação Social da Universidade Federal de Viçosa.

Anna Clara Arcanjo Fonseca, Universidade Federal de Viçosa

Bacharela em Secretariado Executivo Trilíngue pela Universidade Federal de Viçosa (Viçosa/MG), onde também é Mestranda em Letras, Estudos do Texto e do Discurso.

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Published

29-12-2018

How to Cite

VALENTIM, T. S.; PROCOPIO, M. R.; FONSECA, A. C. A. Women’s representation by beer brands: a semiolinguistic analysis of the video Skol Reposter. Travessias, Cascavel, v. 12, n. 4, p. e20938, 2018. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/20938. Acesso em: 13 may. 2024.