The myth Eva Perón, Copi and the intertextuality stage a pedagogical proposal

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Keywords:

Copi, Eva Perón, myth, intertextuality.

Abstract

This work aims primarily presenting the biography of Copi, a peculiar Argentine author that is known and worldwide popularized for his eccentric and absurd style of doing theater. It also intends to bring to the light of academic studies one of his most relevant and impactful works, the entitled play Eva Perón (2000), which is characterized by making a singular reference to Argentine first lady, namesake to the play. Composing the goal of this research will be also presented suggestions on how can be conducted the study about the author and his artistic style, through the practice of intertextuality. This study will be sustained under the theoretical assumptions of the classical definitions of myth, here represented by three authors of great reference on the theme: Carl G. Jung (2002), Joseph John Campbell (2004) and Barthes (2001), as well as with the considerations made about Copi, by Jorge Monteleone (2000) and the journalists Maria Moreno (2015) and José Tcherkaski (2015), whose reports compose the publications that involve the vital and intellectual trajectory of this author who was sometimes wronged by the history and that is almost unknown in the Brazilian artistic and literacy scenarios. Through the bibliographic review this work intends to reach as a result, adding to the evolutionary direction of the pedagogical practices which involve the intertextuality supporting the literature.

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Author Biographies

Marcelo Rodrigues, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - Unioeste

Possui graduação em Letras Estrangeiras Modernas pela Universidade Estadual de Londrina (UEL) e pela Universidad de Los Lagos (ULAGOS - CHILE). É pós graduado em Psicopedagogia Clínica e Institucional pela Universidade Estadual de Maringá (UEM) e em Gestão e Coordenação Escolar pela Faculdade Eficaz de Maringá. Atualmente é pós graduando do programa de mestrado da Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE), como pesquisador na linha de Literatura Comparada, com foco nos estudos do Teatro Argentino. Também cursa em nível de especialização, na Universidade Tecnológica do Paraná (UTFPR) o curso de Educação: Técnicas e Métodos de Ensino. 

Silvia Maria Soares do Prado, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - Unioeste

Graduação em Letras/Espanhol pela Universidade Paranaense (2004). Graduação em História pela Universidade do Norte do Paraná (2014) Gerente de divisão da Biblioteca Pública Municipal Sandálio dos Santos de 2005 a 2008. Prêmio Ludicidade pontinhos de Cultura 2008 do MinC - Contação de história. Coordenadora dos espaços museológicos: Museu histórico Celso Formighieri Sperança e Museu da Imagem e do Som de 2009 a 2018.

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Published

26-12-2019

How to Cite

RODRIGUES, M.; PRADO, S. M. S. do. The myth Eva Perón, Copi and the intertextuality stage a pedagogical proposal. Travessias, Cascavel, v. 13, n. 3, p. e23347, 2019. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/23347. Acesso em: 16 jul. 2024.

Issue

Section

LITERÁRIA