EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA: EM NOVOS HORIZONTES PARA O SISTEMA PRISIONAL
Abstract
este artigo versa sobre o projeto denominado “A Liberdade tem Asas” que objetivou contribuir para a reintegração social dos detentos das unidades penais PIC – Penitenciária Industrial de Cascavel e PEC – Penitenciária Estadual de Cascavel, a fim de propiciar aos detentos momentos de estudos e reflexão a partir do ato de ler, no caso do projeto em questão, ler literatura brasileira, de modo a levá-los a inferir noções para uma nova visão de homem e cidadão que saiba viver em sociedade, após o cumprimento de suas penas. Para que o projeto pudesse ser executado foram necessárias, da parte da acadêmica executora, a realização de visitas diárias às unidades prisionais a fim de conhecer e entender a realidade vivenciada pelos detentos participantes do projeto. Após a fase inicial de contato e realização das atividades a acadêmica continua seus estudos e pesquisa na direção da implantação de cursos de cunho profissionalizante na modalidade de Educação a Distância, a fim de oportunizar aos sentenciados-estudantes, mais oportunidades e qualidade de ensino e formação profissional em nível médio.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Creative Copyright Notice
Policy for Free Access Journals
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1. Authors keep the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows sharing the trial with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the work version, published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase both impact and citation of the published trial (See The Effect of Free Access).
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution–NonCommercial-shareaswell 4.0 International License, which allows you to share, copy, distribute, display, reproduce, completely or part of the work, since there is no commercial purpose, and authors and source are cited.