Jovens periféricos e a pouca identificação com instituições democráticas
DOI:
https://doi.org/10.48075/ra.v10i1.29011Abstract
In recent years, precisely from 2013, it was noticed that middle and upper class young people took to the streets in search of their rights, however, among these young people, those from the periphery were isolated without having a notion of their rights as citizens. The main objective of this work is to deal with the issue of identification of young people from the periphery, about their low identification in the political scenario of the country. It is proposed to present some reflections about the lack of interest of these young people in relation to the country's politics, with an alienation to the issues that arise in the social environment, without a notion of their rights. It will seek to understand which mechanism leads the young person to dismiss himself in this way and not perceive the rights that fit him as a citizen and the way to fight for them, through bibliographic research from the point of view of social questioning. Thus, building a paradigm in relation to what leads young people from the periphery to isolate themselves from the political context and stay on the sidelines of the discussion of social interests.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Alamedas

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.