Práticas profissionais no cenário da Avaliação Psicológica: relato de experiência.
DOI:
https://doi.org/10.48075/rfc.v26i43.30857Abstract
Psychological Assessment is a very extensive field in the area of Psychology, being a private activity to the profession. This process allows the understanding of the human being with the help of interviews, graphic techniques, projectives and questionnaires, getting to know better about personality, attention, learning, among others. This research consisted of reporting the experience of Psychology interns who had their first contact with Psychological Assessment in professional practice, still in graduation. In this place, the assessment was presented through several subjects, with theoretical and practical hours that covered the history of psychological assessment, psychometric properties of the tests, knowledge of instruments, role play techniques for training the process, application, correction and completion of a psychological evaluation with didactic purposes. It was found that the interns understood the objective of that moment, mainly with the practical experience and correction of the evaluation process. In addition to these, experience and recognize their anxieties, fears and achievements in the face of news at the time of graduation in Psychology.
Keywords: Internship in Psychology; experiences, psychological assessment.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.