Geography and shool rethinking the city in the classroom: a proposed medhodology
Keywords:
cidade, mapas mentais, geografia escolarAbstract
At postmodern space, many events have been occurred, modifying spaces and techniques, giving new concerns among studies of the sciences in general. Specifically in geography, the study of cities and their realities gained momentum in this new century, since the majority of the population lives in urban space, which shows several problems. Regarding the scholar geography, we can say the approach of this thematic also takes other forms, seeks to associate the student's living space with the content, because starting from the reality and experiences or even what the learner perceives about space city is what builds the scientific knowledge and content about the subject. In this view, this article discusses about the cities and education, especially concerning the teaching of the place and the city, and proposing a practical methodology for the treatment of this subject in the classroom, by the methodology of mind maps, who uses the experience and perceptions of the students to promote the teaching-learning.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.