CÉSAR DEVE MORRER: O FILME COMO POSSIBILIDADE DE COMUNICAÇÃO
Abstract
Este texto reflete sobre o filme César deve morrer (2012), dirigido por PaoloTaviani e Vittorio Taviani, considerando-se o filme como fenômeno de comunicação. Areflexão parte de dados do histórico de exibição do filme para chegar a uma análise dosmodos como o filme foi apresentado ao público e o retorno deste em temos de bilheteria ede discursos produzidos em torno do filme. Para isso, foi realizada uma investigação nosprincipais guias de cultura e lazer do país, na modalidade on-line, contemplando o períodode fevereiro de 2012 a dezembro de 2014, a fim de se verificar as chamadas para o filmeCésar deve morrer e obter uma panorâmica do histórico de exibição do filme no país,articulando este estudo no contexto dos processos comunicacionais. O estudotambém reflete sobre desdobramentos na exploração de linguagens e gêneros na esfera doaudiovisual em suas instâncias comunicacionais, narrativas e estéticas, sobretudo,considerando-se a natureza híbrida do filme César deve morrer.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Creative Copyright Notice
Policy for Free Access Journals
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1. Authors keep the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows sharing the trial with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the work version, published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase both impact and citation of the published trial (See The Effect of Free Access).
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution–NonCommercial-shareaswell 4.0 International License, which allows you to share, copy, distribute, display, reproduce, completely or part of the work, since there is no commercial purpose, and authors and source are cited.