GRADUATES MANAGEMENT IN TERTIARY EDUCATION: THEORETICAL CONSTRUCTION AND THE GRADUATE COURSE OF EXECUTIVE SECRETARIAT CASE FROM UNIOESTE – PR
DOI:
https://doi.org/10.48075/revex.v15i1.13263Abstract
The alumnae has been considered a rich source of information for tertiary educational institutions, since it demonstrates the skills and knowledge offered by universities during graduation. In addition, the graduates can provide information about the reality of the actuation area, contributing to the improvement of the course curricula. However, this subject is still incipient and requires greater understanding. In this context, the present study has the following objectives: a) to analyze the main theoretical reflections made in recent years about the graduates and their importance to educational institutions; b) to present the graduate course of the Executive Secretariat case from UNIOESTE – PR. For this purpose, a qualitative study was developed, conducted from bibliographical and documentary research. The main results show that, in recent years, graduates have assumed a notorious importance in graduate courses as they establish a link between the university and the labor market. Thus, the course analyzed here started an important process of alumnae management, however, the maintenance and continuity of the same is fundamental.Downloads
Additional Files
Published
13-03-2016
How to Cite
SCHMIDT, C. M.; DE MOURA, J. E. GRADUATES MANAGEMENT IN TERTIARY EDUCATION: THEORETICAL CONSTRUCTION AND THE GRADUATE COURSE OF EXECUTIVE SECRETARIAT CASE FROM UNIOESTE – PR. Revista Expectativa, [S. l.], v. 15, n. 1, 2016. DOI: 10.48075/revex.v15i1.13263. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/expectativa/article/view/13263. Acesso em: 6 may. 2025.
Issue
Section
Temáticas interdisciplinares
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.