TThe Impact of University Extension: From Student to Community
DOI:
https://doi.org/10.48075/ijerrs.v5i3.32283Abstract
Abstract: Universities play a fundamental role in the construction of scientific knowledge. In this context, university extension emerges as an important tool for the exchange of knowledge, serving as a bridge between students and visitors. Extension practices consolidate what academics learn in the classroom, allowing the development of skills such as teamwork and effective communication, as students must present the animals present on site while understanding their biology. Additionally, the importance of knowledge of ichthyofauna for environmental preservation is emphasized, as well as the development of social and environmental responsibility that this work offers to the entire community. The project of the LIEB Museum received around 400 students during the year 2023, most of them from elementary school.
Keywords: development, scientific knowledge, ichthyofauna.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 International Journal of Environmental Resilience Research and Science

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.