Mathematics education in Pedagogy courses in Brazil: a meta-analysis of stricto sensu research 2003-2018 Abstract
Palabras clave:
Teacher training; Mathematics and Pedagogy; Qualitative meta-analysis.Resumen
This article presents the result of an investigation into how Brazilian stricto sensu research that addresses Mathematics education in the Pedagogy course, in the period from 2003 to 2018, problematizes the initial training of the Pedagogue concerning the teaching of mathematics. The objective was to identify the problems pointed out and organize them into subfields belonging to two fields – Mathematics Education and Teacher Training. The methodological procedure was the meta-analysis of the 52 studies found in the Catalog of Theses and Dissertations of Capes and in the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations through the terms “Multipurpose Teacher” AND “Mathematics”; “Training of pedagogues” AND “Mathematics”; “Pedagogy” AND “Mathematics Training”; and “Mathematics Training” AND “Pedagogy Course”. As a result, the subfields point out neuralgic issues that reverberate in the formative fragility of Pedagogy students with regard to teaching mathematics in the early years and in early childhood education.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2024 Espaço Plural

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.