SUPERIOR DISTANCE EDUCATION IN SECRETARIAT IN BRAZIL: ACTUALITIES AND PERSPECTIVES OF COURSE OFFERS
DOI:
https://doi.org/10.48075/revex.v15i1.13129Keywords:
Educação a distância. Secretariado. Oferta.Abstract
Abstract: The varied ways of communication and the daily requirements have made the people less and less available. Given this reality that adds itself to the necessity of academic background to the world of work, the Distance Education (DE) introduces itself as a democratic offer in expansion. The goal of this study is to outline a view of the offer of superior Distance courses in Secretariat in Brazil. In order to do so, it was developed a literature review focused on the reality of Distance Education (DE) in Brazil, as well as in Education in Secretariat. Thereafter, it was performed a field research by means of observational study of the superior courses of Secretariat in distance mode placed on the website of the Ministry of Education. It has been observed aspects such as: quantity of courses and centers in activity, regional centralization, degree assured, kind of Institution of Superior Education (ISE) owner of the course and quantity of vacancies offered. It has been possible to infer that the offer of Secretariat courses in the distance mode in Brazil is diachronic, although incipient. The absence of courses in public institutions and of courses that certificate bachelor’s degree were the two lacks identified that require attention and studies that identify the demand for such kind of ISE and degree as well as the search for its substantiation. It is believed that these blanks impose limitations on the course offers in the DE mode in Secretariat in Brazil.
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.