READING AND COMPREHENSION OF A TEXT IN A FOREIGN LANGUAGE: THE DIFFERENCE
DOI:
https://doi.org/10.48075/revex.v7i1.2852Keywords:
textos, leitores, conhecimento prévioAbstract
Text comprehension in a foreign language can hardly betaught. It is necessary to create opportunities to the student’s
development, in a way to improve the reading practice and his/her interest
in the general understanding of a text and not in a disconnected
translation. The process of teaching a modern foreign language should
focus on the student’s previous knowledge, his/her ability to infer,
interpret and to think about his/her reality. Student cannot be removed
out of the process, as if the text interpretation was a mechanical act and
not a movement of thinking and a sense production. It would be a
misunderstanding between showing the linguistics structures that the
language uses and, properly, discussing and reading the texts. The teacher
cannot use the text as a pretext to teach grammar and say that is to interpret
texts. It is important to know the didactic book or the teacher’s vision
about a text is not only the right one; the teacher needs to notice him/
herself as an ideological subject, who produces meanings. There is not
an only sense in the reading and that is what makes it so important in the
learning and teaching process.
Downloads
Published
10-02-2010
How to Cite
SALA, V. S. READING AND COMPREHENSION OF A TEXT IN A FOREIGN LANGUAGE: THE DIFFERENCE. Revista Expectativa, [S. l.], v. 7, n. 1, p. p. 125–136, 2010. DOI: 10.48075/revex.v7i1.2852. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/expectativa/article/view/2852. Acesso em: 18 may. 2024.
Issue
Section
Artigos
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.