MARKETING FOR EDUCATIONAL INSTITUTIONS: THE CASE OF EXECUTIVE SECRETARIAT COURSE OF UNIOESTE - TOLEDO, PR
DOI:
https://doi.org/10.48075/revex.v9i1.5872Abstract
The increasing competitiveness that marks the business environment also features the brazilian educational setting, which has made the higher education institutions, for remaining active and competitive, to incorporate marketing activities on their actions, activities that until recently were not very common in this segment. Within this perspective, this paper examines the marketing activities undertaken by the Executive Secretarial Graduate Course, of Unioeste - Campus de Toledo, who despite being linked to a public university needs greater visibility and gratefulness recognition at the community, cause is a way to delimit with more explicitness your actuation area and increase the competitiveness, to itself and their graduates. For that, initially, from a literature research, was identified the marketing initiatives for educational area and some suggested models to attractiveness of students. With these results, was developed a model with integrated marketing activities to meet the bigger needs and especifities of the Executive Secretarial Course, searching to promote the image of course to local a regionals communities.Downloads
Published
10-04-2013
How to Cite
MÜLLER, R.; RINALDI, R. N. MARKETING FOR EDUCATIONAL INSTITUTIONS: THE CASE OF EXECUTIVE SECRETARIAT COURSE OF UNIOESTE - TOLEDO, PR. Revista Expectativa, [S. l.], v. 9, n. 1, p. 77–94, 2013. DOI: 10.48075/revex.v9i1.5872. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/expectativa/article/view/5872. Acesso em: 18 may. 2024.
Issue
Section
Seção - Gestão nas Organizações
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.