COMMUNICATION AND CINEMA: THE CONSTRUCTION IMAGE THE TEACHER
DOI:
https://doi.org/10.48075/revex.v8i1.5939Abstract
This study intends, from the analysis of the character of a teacher in the movie,“Take the lead” on basis of the studies of the Analysis of the Speech of French line,
to do a reflection on the cause of the constructions of images that the character
produces in the cinema. The paper of the educator is represented by objectives
that go besides impressing the viewers, but that it has in the nucleus of sense of
his speech, social and pedagogic functions for that they long much more than to
present a history motivation. The speech of the teacher consists in proposing an
image to be followed, justified by intentions and actions romanticized by the movie,
what looks for the idealization of this character, so, starts to understand the
posture, the attitudes and the education methods used by him in the history. The
general objective of this study aims for a discursive analysis of the representations
that the feature builds on the teacher, when there is preoccupied by the textual
purposes, by the explanation of the narrated forms and by the speech built on the
basic element of the method teaching-apprenticeship (the teacher).
Downloads
Published
01-01-2000
How to Cite
LOPES, J.; CATTELAN, J. C. COMMUNICATION AND CINEMA: THE CONSTRUCTION IMAGE THE TEACHER. Revista Expectativa, [S. l.], v. 8, n. 1, 2000. DOI: 10.48075/revex.v8i1.5939. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/expectativa/article/view/5939. Acesso em: 18 may. 2024.
Issue
Section
Seção - Línguas/Comunicação
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.