THE INVESTIGATION OF INTERPERSONAL THEME IN SURVEY QUESTIONS
DOI:
https://doi.org/10.48075/revex.v5i1.83Abstract
Based on Linguistics and with application in the Social Applied and Social Science areas, ten independent indicative interrogative English phrases of examples used in the book “Survey Questions: Handcrafting the Standardized Questionnaire” by Converse and Presser (1986) were analyzed and classified. Following the studies of SFL (Systemic Fuctional Linguistics) the Textual Metafunction - Interpersonal Theme - was explored. These examples are a sampling of the Interpersonal Theme in questions, especially in questions of survey, representing forms of interaction. With this study, it was possible to affirm that the Marked Theme in the questions means a signal for the interviewed, that is, a form of focusing on the subject to be researched. This signaling guides and produces more confident answers, it facilitates the interaction between interviewer and interviewed as well.Downloads
Published
11-06-2007
How to Cite
BERNARDON, M. THE INVESTIGATION OF INTERPERSONAL THEME IN SURVEY QUESTIONS. Revista Expectativa, [S. l.], v. 5, n. 1, 2007. DOI: 10.48075/revex.v5i1.83. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/expectativa/article/view/83. Acesso em: 17 jul. 2024.
Issue
Section
Seção - Línguas/Comunicação
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.