THEORY AND PRACTICE IN SECRETARIAT: THE IMPORTANCE OF MANAGEMENT AREA IN THE DIAGNOSIS OF PROFESSIONAL AND ACADEMIC ACTIVITIES FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS OF THE STATE UNIVERSITY OF PARÁ
DOI:
https://doi.org/10.48075/revex.v13i1.9272Keywords:
Administração. Secretariado Executivo. Formação.Abstract
This study aimed to investigate the importance of the management area in the process learning of Executive Secretariat students of the State University of Pará, who were in supervised training, in 2013. Were used questionnaires for collecting of data with Likert scale, varying from “do not agree totally” by “agree totally”. The data was analyzed with descriptive statistic tools. The conclusions indicate there is great relevance, from the perspective of the students, of the management area in the actuation of them, inside and outside the classroom, and also indicate that the profile of their behavior is little correlated with the behavior of their workplaces, requiring investigation of these workplaces, where these students apply their knowledge.
Key-words: Management Area. Executive Secretariat. Atuation.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.