INTERVIEWS: A LOOK INTO NATIVE SPEAKERS’ SPEECH MARKERS, OR DISCOURSE MARKERS?
DOI:
https://doi.org/10.48075/revex.v6i1.990Keywords:
entrevistas – marcadores do discurso/fala – gênerosAbstract
Based on Speech Production and Genre studies, I supply real data and describe informal interviews with native English speakers collected in the Speak up Magazine, a publication dedicated to Brazilian English speakers. Speech markers, or also known as discourse markers, which are used to signal different functions in conversation and commonly used by native speakers (NS) comprising the patterning of natural talk were highlighted. I show that in informal interviews in English, NS use, although not always, the discourse markers ‘you know’ and ‘I mean’ to give a continuum in the flow of speech and to maintain a connection with the interlocutor. Finally, I discuss the value of fluency features that do not normally contribute with additional lexical information and present the contributions of this study to the teaching of English as a foreign language, to didactic material production in real contexts, and for social relations.Downloads
Published
01-01-2000
How to Cite
BERNARDON, M. INTERVIEWS: A LOOK INTO NATIVE SPEAKERS’ SPEECH MARKERS, OR DISCOURSE MARKERS?. Revista Expectativa, [S. l.], v. 6, n. 1, p. p. 97–112, 2000. DOI: 10.48075/revex.v6i1.990. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/expectativa/article/view/990. Acesso em: 20 oct. 2024.
Issue
Section
Artigos
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.