STUDY OF THE STREET MARKET OF CASCAVEL-PR: FROM PRODUCERS’ AND CUSTOMERS’ PERSPECTIVE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.48075/gdemrevista.v9i2.31805

Keywords:

Farmers market, Family farmers, Socio-productive inclusion.

Abstract

This study aims to analyze the working mechanism of a farmers market to estimate its potential for socio-productive and commercial inclusion compared to conventional retail chains. The article is characterized as a qualitative case study applied to the Feira do Pequeno Produtor (Small Farmers Street Market) in Cascavel, Paraná. As for the results, the farmers market in this study was able to demonstrate the socio- productive inclusion of family farmers through three main aspects: first, for being organized through the association of producers; second, because it counts on close and trusting relationships between the family farmers and the customers; and, third, for having solidary relationships among the participants. The street market has established itself as a space perceived by customers and producers in two of the five dimensions of the immersed markets.

Author Biographies

Sequinel de Queiroz, UNIOESTE

Doutora em Desenvolvimento Rural Sustentável pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná – Campus Marechal Cândido Rondon/PR. Mestre em Desenvolvimento Regional e Agronegócio pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná – Campus Toledo/PR. Graduada em Ciências Econômicas pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná – Campus Cascavel/PR.

Adriana Maria de Grandi, UNIOESTE

Docente do Programa de Pós-graduação (mestrado e doutorado) em Desenvolvimento Rural Sustentável pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná – Campus Marechal Cândido Rondon/PR. Doutora em Engenharia Agrícola pela Universidade Federal de Viçosa/MG. Mestre em Engenharia Agrícola com ênfase em Pré-Processamento de Produtos Agrícolas. Graduada em Engenharia Agrícola pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná.

Clério Plein, UNIOESTE

Docente do Programa de Pós-graduação (mestrado e doutorado) em Desenvolvimento Rural Sustentável pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná – Campus Francisco Beltrão/PR. Doutor em Desenvolvimento Rural pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Mestre em Desenvolvimento Rural pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Graduado em Economia Doméstica pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná.

Published

03-04-2024

How to Cite

SEQUINEL DE QUEIROZ, S.; MARIA DE GRANDI, A.; PLEIN, C. STUDY OF THE STREET MARKET OF CASCAVEL-PR: FROM PRODUCERS’ AND CUSTOMERS’ PERSPECTIVE. Gestão e Desenvolvimento em Revista, [S. l.], v. 9, n. 2, 2024. DOI: 10.48075/gdemrevista.v9i2.31805. Disponível em: https://e-revista.unioeste.br/index.php/gestaoedesenvolvimento/article/view/31805. Acesso em: 17 may. 2024.

Issue

Section

Artigos