ACADÊMICAS(OS) TRABALHADORAS(ES): UMA REALIDADE DO CURSO DE SERVIÇO SOCIAL DA UNIOESTE FRANCISCO BELTRÃO-PR
DOI:
https://doi.org/10.48075/gdemrevista.v11i1.35584Abstract
The aim of this article is to show the profile of students on the Social Work course at Unioeste-PR Francisco Beltrão campus in 2018, focusing on the issue of working students and how this aspect influences their relationship with dedication and satisfaction with the course. To this end, the Workshop V subject was used, which was made available to the students and together with them the methodology and data analysis were developed, based on statistical foundations applied to the social sciences. Collectively, the questionnaire was applied and the answers were compiled into an analytical mask for subsequent data analysis. The results validated the hypothesis that the majority of academics are workers and that work has an impact on the quality of the teaching and learning process. This raises questions for improving the course, including: expanding study, research and extension grants for the course; as well as a possible change to the evening period.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.