A IMPORTÂNCIA DA ABORDAGEM DA COLETA SELETIVA NAS ESCOLAS: UM RELATO DE EXPERIÊNCIA
DOI:
https://doi.org/10.48075/ijerrs.v4i3.28337Abstract
The selective collection in Brazil is not a reality to everyone, that's why it is necessary to talk about it within schools. This article aims to talk about environmental education in the school ambience, through the selective collection, besides to trying to raise awareness the society, starting with the children. Through some articles analyzed, an activity about the theme was created, to be performed out with early childhood education students, with ludic and informative trash cans, the result was satisfactory, revealing that children have a genuine interest in doing their part to help the planet Earth. The school is an ambience to learn, where the knowledge is shared and the idea about contribute with small everyday actions to help the world where we live should be approached, for these actions to spread in society, trying a greater reach about the selective collection's goals, making it known for all.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 International Journal of Environmental Resilience Research and Science

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.