Environmental Education and the Future: An Essential Commitment to Sustainability
DOI:
https://doi.org/10.48075/ijerrs.v6i3.32256Abstract
Environmental education from an early age is vital for the development of a sustainable consciousness. Children should learn to value and take care of the environment from a young age. Practical activities, tailored to their abilities, can teach them about the importance of protecting fauna and flora, which are fundamental for the perpetuation of their own species. The family plays a crucial role in this initial learning, although this responsibility is not always fulfilled. Therefore, schools take on a fundamental role in environmental education. An effective methodology to teach children about caring for the planet is through stories and practices that involve the use of recycled materials. These activities not only awaken creativity and interest in the young but also teach them about resource reuse and the importance of waste reduction. For example, constructing objects from recycled materials can be a fun and educational way to introduce concepts of sustainability. These educational practices, when started in childhood, have the potential to form more conscious and responsible adults regarding the environment. Environmental education in schools, complementing the role of the family, is essential to build a more sustainable and responsible society, where each individual understands their role in preserving the planet for future generations.
Keywords: Environmental Education; Sustainability; Recycling; Ecological Consciousness.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 International Journal of Environmental Resilience Research and Science

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.