Biodiversidade na Escola: Promovendo a Educação Ambiental por Meio de Atividades Extensionistas
DOI:
https://doi.org/10.48075/ijerrs.v6i1.32277Abstract
Abstract: Deforestation is a very current and relevant issue, and for this reason it is essential to address it in the classroom. In this context, this project explored several topics related to the environment. Environmental education (EA) is closely linked to the development of our project, in which we work based on municipal and federal laws to promote environmental awareness. (EA) is understood as the processes through which individuals and the community build social values, acquire knowledge, develop skills, cultivate attitudes and acquire skills aimed at conserving the environment. At the school where the project was presented, there are no green areas inside, but there is a square. There we took students to learn about native species, also showing them the seeds of exotic trees. Furthermore, we took an Araucaria seedling to talk about this tree, which is the symbol of Paraná. In a way, we achieved excellent results with the project, and this was evident during the class after visiting the square. The students actively contributed to the construction of this project, which resulted in greater participation and engagement on both sides.
Keywords: Biodiversity; General fields; Native Species.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 International Journal of Environmental Resilience Research and Science

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.