Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
PPGECEM
Pareceristas ad hoc
Indexadores
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 1 (2022)
Vol. 6 No. 1 (2022)
DOI:
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.v.6.n.1
Published:
03-05-2022
Expediente
Sumário
i-ii
pdf (Português (Brasil))
Editorial
different literature reviews:
the scoping review
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2022.v.6.n.1.29193
Dartel Ferrari Lima, Rosana Franzen Leite, Andréia Büttner Ciani, Tiago Emanuel Klüber
iii-vii
pdf (Português (Brasil))
Pesquisa
A training course about life concept in light of the theory of autopoiesis
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2022.v.6.n.1.28212
Jennifer Caroline de Sousa, Magda Medhat Pechliye
01-24
.pdf (Português (Brasil))
Practical classes in botanics teaching for the initial training of natural science teachers
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2022.v.6.n.1.27657
Izamara Coelho Cavalcante, Anna Flora de Novaes Pereira, Carina Siqueira de Morais
25-53
pdf (Português (Brasil))
Scientific-technological literacy in the science curriculum of the early years:
STS education and freirean's thought in theses and dissertations
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2022.v.6.n.1.28953
Sandra Fabiane Kleszta, Rosemar Ayres dos Santos
54-79
pdf (Português (Brasil))
Tropeiros’ ethnomathematics and technologies:
a “jacar” of elements for mathematics (rural) education
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2022.v.6.n.1.27584
Jonas Luiz Rodrigues, Diógenes Valdanha Neto
80-94
pdf (Português (Brasil))
The importance of working with games for the teaching of mathematics
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2022.v.6.n.1.27804
Rosilene Pova, Maria de Fátima Ramos Andrade, Ana Silvia Moço Aparício
95-109
.pdf (Português (Brasil))
A systematic review on the presence of digital technologies facing the problem of teaching and learning of calculation in higher education
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2022.v.6.n.1.27791
Jonilson Nascimento dos Santos, Lohan Silva Carvalho, Regivan de Souza Silveira, José Milton Lopes Pinheiro
110-132
pdf (Português (Brasil))
Relato de Experiência
Teaching thermology through a play activity:
the autodrome game
https://doi.org/10.33238/ReBECEM.2022.v.6.n.1.27534
Alerf de Paula Dornel, Lucas Figueiredo Matos, Marconi Frank Barros, Cleiton Kenup Piumbini, Luiz Otavio Buffon
133-146
pdf (Português (Brasil))
Keywords
science education
botanical teaching
cromatography
inclusive education
multisensory didactics
graduation
knowledge
know-how
enem
academic self-efficacy
reasoning
game
fuel
meteors
functions
paraná
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Português (Brasil)
Indexadores
Most Read
Os princípios pedagógicos da Educação do Campo e o ensino de Física
4607
Tecnologias digitais no ensino de ciências: reflexões e possibilidades na construção do conhecimento científico
2843
Acaso e probabilidades nos anos iniciais: potencial dos jogos como mediadores na construção do conhecimento
2454
Resenha do livro: Informática e Educação Matemática de autoria de Marcelo de Carvalho Borba e Miriam Godoy Penteado
2428
Análise dos periódicos qualis/CAPES: visão geral da área de ensino em Ciências e Matemática
1926
O ensino de ciências para alunos com deficiência visual: identificando limites e possibilidades por meio de uma revisão sistemática da literatura
1858
Gênero no ensino de Ciências publicações em periódicos no Brasil: o estado do conhecimento
1674
O ensino de equilíbrio químico a partir das etapas da situação de estudo: um relato de caso vivenciado por licenciandos em formação
1579
Práticas de ensino para a inclusão de um aluno autista nas aulas de Matemática
1467
Estudo dos múltiplos e divisores por meio de resolução de problemas: um relato de experiência docente
1304